29 September 2014

JOGURTOVÁ PANNA COTTA S OVOCNÝM ŽELÉ

Už som sa nevedela dočkať, kedy vyjde nová knižka od mojej obľúbenej Lorraine. Prišla minulý týždeň a keď som v nej našla obrázok tejto "šikmej" panna cotty, musela som si ju skúsiť. Je to jednoduchý a pritom naozaj luxusne vyzerajúci dezert. Musím však priznať, že som recept trošičku upravila.


Potrebujeme: 
130 ml smotany na šľahanie 33%
65 g hnedého cukru
1 vanilkový lusk
200 g jogurtu (obsah tuku 10%)
6 plátkov želatíny
3,5 dl ríbezľového džúsu
0,5 dl vodky (nie je nutné)



A ako na to:
2 plátky želatíny namočíme do studenej vody a necháme napučať. Medzitým postavíme na sporák smotanu s cukrom a vanilkovým luskom, necháme zovrieť a hneď odstavíme. Pripravíme si 4 pekné poháre, ktoré postavíme našikmo na plech, aby sme ich mohli preniesť do chladničky (ja som si pomohla papierovými obalmi na vajíčka :)). Do horúcej smotany pridáme napučanú želatínu a zamiešame. Necháme trocha vychladnúť a na záver primiešame jogurt. Hotovú zmes rovnomerne rozlejeme do pohárov a uložíme do chladničky aspoň na dve hodiny. Pripravíme si ovocné želé. Zvyšné 4 plátky želatíny necháme napučať v studenej vode, ríbezľový džús zohrejeme a primiešame k nemu napučanú želatínu. Odstavíme a necháme trocha vychladnúť. Na záver prilejeme vodku. Necháme úplne vychladnúť na izbovú teplotu. Vychladnutú zmes prilejeme do pohárov so stuhnutou panna cottou a vrátime do chladničky na asi 6 hodín (tým, že je v zmesi aj alkohol, tuhne dlhšie).

No comments:

Post a Comment