10 April 2016

JABLKOVO-MALINOVÝ CRUMBLE

Dnes som na makrónkovom kurze dostala spätnú väzbu, ktorej som si už bola sama vedomá, ale poznáte to: Kým vám to niekto nepovie rovno do tváre, tak sa pred tým dá zažmúriť oči. "Zanedbávaš blog." Evi, ďakujem za tieto úprimné slová, asi som ich naozaj potrebovala počuť z niekoho úst, nestačil hlas vlastného svedomia :)
Už minulý týždeň som robila jablkový crumble (po slovensky asi mrveničiak), ale nebola som úplne spokojná. Tak som ho dnes skúsila trocha vylepšiť. A vznikol naozaj parádny nedeľný dezert na trocha chladnejšie popoludnia.


Potrebujeme:

Jablkovo-malinový základ
75g hnedého cukru
40g masla
2 stredné jablká
150g malín
1 čaj. lyžička škorice
kôra z jedného citróna
2-3 pol.lyžice sherry


Crumble:
85g hladkej múky
65g mletých mandlí
30g vanilkového cukru
50g masla
1/2 čaj.lyžicky škorice


A ako na to:
Najprv si pripravíme ovocný základ. Hnedý cukor si v panvici upálime na karamel, pridáme maslo, jablká, citrónovú kôru a škoricu. Necháme jablká trošku zmäknúť v maslovom karameli, potom pridáme maliny a sherry (alebo iný sladký voňavý alkohol a ak chcete detskú verziu, pokojne vynechajte). Necháme vyvariť a zredukovať, kým nám v ovocno-karamelovej zmesi zostane hustejší sirup. Hotový ovocný základ nalejeme do menšej zapekacej misy. Predhrejeme si rúru na 190 stupňov na teplovzduch. Kým sa rúra zohrieva, pripravíme si crumble (mrveničku). Všetky suroviny rukou spracujeme v miske. Vzniknú nám malé hrudky, ktorými posypeme ovocnú zmes. Dáme do rúry na 20 minút, kým povrch nie je zlato-hnedý. Crumble je výborný s vanilkovou zmrzlinou, alebo aj s vanilkovou šľahačkou. Podávame ešte teplý, nech sa zmrlina/šľahačka začne trocha roztápať.

No comments:

Post a Comment