25 April 2014

PISTÁCIOVÁ ZMRZLINA

Môj prvý post na tomto blogu nie je o mne a paradoxne nie je ani o makronkach.Leto je už za dverami a ja som len čakala na príležitosť vyskúšať svoj nový zmrzlinovač. O mesiac ma čakajú štátnice a odovzdanie diplomovky sa mi zdalo ako celkom dobrý dôvod. A keď už zmrzlina, tak moja "favourite". Vyhrabala som najobyčajnejší recept na talianske semifreddo, pridala pistáciovú pastu a zmrzlinovač to dotiahol do dokonalosti...


Recept na základ semifredda je od Emanuele Ridi 

Potrebujeme:
0,5 l smotany na šľahanie (33 - 35%)
3 väčšie vajcia
100 g krupicového cukru
50 g vanilkového cukru
1,5 čajovej lyžičky pistáciovej pasty
hrsť nasekaných lúpaných pistácií

A ako na to: 
Oddelíme žĺtka od bielkov. Žĺtka vyšľaháme s cukrom do sladkej svetložltej peny, pridáme pistáciovú pastu a znova prešľaháme, aby vznikol zelený penový krém. Z bielkov ušľaháme pevný sneh, zo smotany ušľaháme šľahačku. (Neviem, či som niekedy toľkokrát za sebou použila slová odvodené od "šľahať"). Šľahačku (zasa...) jemne primiešame do penového krému a premiešavame, kým sa nespoja. Na záver pomaly a jemne primiešame sneh z biekov. Vznikne svetlučko zelený penový krém. 

Ak nemáte zmrzlinovač, nevadí, môžete krém dať rovno do mrazničky. Odporúčam ale najbližie 2-3 hodiny zostať doma a každú pol hodinu krém vytiahnuť z mrazničky a premiešať, aby ste rozbili kryštáliky vody, ktoré sa budú vytvárať. 

Ak zmrzlinovač máte, vybaví to sám. Nechajte ho pracovať 20-30 minút s krémom, potom krém môže ísť rovno do mrazničky a vy na kávu do mesta, alebo do fitka, alebo kamkoľvek.
 

Keď sa po pár hodinách vrátite, v mrazničke bude čakať dokonalá hladká krémová zmrzlina... Už ju len stačí posypať trochou nasekaných pistácií. 



Po prvej lyžičke som si povedala, že je ozaj pekne na tom svete, aj napriek diplomovke a otravnej škole.. :)



No comments:

Post a Comment