16 May 2014

HONEYCOMB MINI CHEESECAKES

Toto je môj posledný predštátnicový post a bude o syrovom koláči. Prvýkrát som slovo "cheesecake" počula v UK počas môjho ročného operovania v najlepšej britskej rodine, aká sa mi mohla pritrafiť. Štyri decká, mama s temperamentom koreniacom v juhoamerickej výchove a otec s typickým anglickým humorom. Bol to najkrajší rok ranej mladosti :). Keď mi povedali, že ako dezert bude cheesecake, tak som čakala inšpiráciu francúzskou kuchyňou a niečo slané, veď syr! A prišiel nepečený keksíkový korpus so smotanovým krémom ozdobený jahodami. Mňam! Ach, ako dobre, že som sa mýlila.. A to je krátky príbeh lásky na prvý hryz k syrovému koláču. Odvtedy som ich vyskúšala veľa, zväčša nepečených. Dnes sa sa vami ale podelím o pečené Honeycomb Mini Cheesecakes. Mini sú pretože ich robím vo forme na muffiny, ale dá sa urobiť aj jeden veľký do klasickej tortovej formy. Inšpirovala som sa viacerými receptami a neviem identifikovať ten, na ktorý by som vás odkázala.. Takže k veci.

Potrebujeme:


Korpus:
200 g polohrubej múky
110 g masla
80 g hnedého cukru (dodá karamelovú chuť aj korpusu)
2 pol. lyžica holandského kakaa
1 veľké vajce

Krém:
400 g smotanového syra (Philadelphia a pod.)
100 g kyslej smotany
4 pol. lyžice práškového cukru
1 vanilkový lusk
2 vajcia

Honeycomb: neviem ako sa to prekladá, podľa štruktúry a príchute by som to nazvala bublinkový karamel a recept mám od Lorraine (príde niekedy nabudúce). Mám ale ešte nejaký v mrazničke a rada sa podelím, stačí si vypýtať :)

A ako na to:
Korpus vytvoríme v sekáčiku (foodprocessor) tak, že zmiešame múku, studené maslo nakrájané na kocky, trstinový cukor a kakao. Vznikne hnedá zmes pripomínajúca strúhanku. Nakoniec pridáme vajce a ešte premiešame. Rukami dopracujeme cesto a dáme ho do chladničky na 15-20 minút, aby maslo znova dobre stuhlo, bude sa s cestom lepšie pracovať. Medzitým vyhrejeme rúru na 180°C a pripravíme si krém. Smotanový syr, kyslú smotanu, práškový cukor a dužinu z vanilkového lusku vymiešame na hladkú hmotu, ja som použila šľahač na najmenšej rýchlosti. Na záver primiešame dve vajcia. Vznikne polotekutý krém.
Vytiahneme cesto z chladničky, odoberáme z neho a postupne vystelieme jamky vo forme na muffiny - spodok aj boky každej jamky. Nie je potrebné formu vymastiť, korpus je dostatočne maslový a neprilepí sa. Korpusy pečieme 10 minút na 180°C. Vytiahneme korpusy a na spodok každého nadrobíme trocha honeycombu - počas pečenia sa roztopí, presiakne do korpusu aj krému. Na honeycomb nalejeme krém po okraje korpusu. Naplnené korpusy v muffinovej forme pečieme vo vodnom kúpeli - vložíme muffinovú formu do hlbokého plechu, ktorý do 3/4 naplníme horúcou vodou. Pečieme 10 minút na 180°C a ďalších 20 minút na 130°C. Pred úplným dopečením ešte posypeme mini cheesecakes posekaným honeycombom - za pár minút v rúre sa roztopí a rozleje po mini cheesecaku.  
Po vybratí z rúry vyberieme aj z kúpeľa a necháme úplne vychladnúť. Po vychladnutí s pomocou noža vyberieme mini cheesecakes z formy a vložíme aspoň na hodinu do chladničky. Garantujem, že budete počítať minúty..

..a teraz už len tie štátnice, snáď s ľahkosťou, úsmevom a potom patričnou odmenou! 


No comments:

Post a Comment