23 January 2015

NEPEČENÉ MANDĽOVÉ KOCKY

Pravda je taká, že si musím dávať pozor na to, čo jem, aby ma nebolo jednoduchšie preskočiť ako obísť. No čo, mám tendenciu prirodzene sa guľatiť. Aj keď ma tak baví piecť, nemôžem to, čo napečiem vždy aj zjesť. Žiadna tragédia, na pečení mám radšej samotný proces ako konečný výsledok. Na tento recept ma inšpirovala moja trénerka Saška (www.trenernadosah.sk), ktorá ma cepuje nielen v telocvični, ale na diaľku aj v kuchyni :) Bez reptania sa vzdám zemiakov, chleba, pečiva, ryže, cestovín, ale neberte mi sladkééé.. Tak som skúsila vymyslieť niečo, čím svoju doobedňajšiu (občas neprekonateľnú) chuť na sladké zaženiem bez pocitu viny. Ak aj vaše telo, rovnako ako moje, nefunguje ako kyselina, tak skúste tieto jednoduché, nepečené mandľové kocky. Navyše, sú bez múky, bez laktózy a bez rafinovaného cukru, neviem či sú raw - veľmi sa v tom nevyznám.. 


Potrebujeme:
250 g sušených datlí bez kôstky
1 sáčok ovocného čaju
kôra z jedného citróna
200 g mletých mandlí
1 čajová lyžička kakaa
mandľové lupienky na posypanie

A ako na to:
Datle dáme do misky, nastrúhame k nim citrónovú kôru ideálne z bio citróna, pridáme sáčok ovocného čaju (ja som použila voňavý Teekanne Magic Moments) a necháme vylúhovať 15-20 minút. Datle v horúcom čaji nasiaknu tekutinu a zmäknú. Cez sitko zlejeme čaj a mäkké datle dáme do sekáčika, ja som pridala ešte aj lyžičku čaju, aby sa posekali na krémovú pastu. Pastu dáme do misky, pridáme mandle, kakao a zamiešame. Malý plech vyložíme papierom na pečenie, hotovú zmes natlačíme na plech a urovnáme. Môžeme posypať mandľovými lupienkami. Uložíme do chladničky na noc a ráno nakrájame na malé kocky. Sú mäkké a šťavnaté. Alternatívou sú aj guličky, ktoré môžete zo zmesi vytvarovať a obaliť ich v kakau, mandľových lupienkoch, alebo mletých orechoch.. Prisahám, že sú naozaj mňam!

No comments:

Post a Comment