04 October 2014

MAKRONKY SO SLANÝM KARAMELOM

Keď som prvý raz počula o slanom karameli, bola som trocha nedôverčivá. Soľ a karamel, čo už to je za kombináciu. Áno, soľ zvýrazňuje chuť čokolády, o tom som už počula, ale slaný karamel neznel ako z mnohých receptov známe "pridáme štipku soli". Ale keď som ho prvýkrát ochutnala, bola to láska na prvé ochutnanie. A musím povedať, že makronky so slaným karamelom patria medzi najobľúbenejšie aj medzi mojimi známymi. Tak poďme na to.

Potrebujeme:
Na makronky:
150 g mandľovej múky
150 g práškového cukru
55 g bielkov
150 g krupicového cukru
35 g vody
trocha fialovej gélovej farby

Na plnku 
(ganaché so slaným karamelom):
150 g krupicového cukru
200ml šľahačkovej smotany (33%)
1 čajová lyžička morskej soli
150 g kvalitnej mliečnej čokolády
10 g masla

A ako na to:
Postupujeme podľa základného receptu na makronky. Trocha fialovej farby (ja viem, netradičné, neviem prečo ju používam, nejako som si zvykla :)) primiešame do mandľovej pasty. Zvyšok postupu je nemenný.

A teraz slaný karamel. Krupicový cukor v hrnci upálime na karamel svetlohnedej farby (je treba dávať pozor, aby nebol tmavohnedý, bude mať spálenú a horkú chuť). Kým sa cukor roztápa, zohrejeme smotanu, až kým sa po bokoch hrnca nezačnú tvoriť bublinky. Horúcu smotanu vlejeme do karamelu (pozor, prská to!) a za stáleho miešania povaríme, kým sa karamel a smotana úplne spoja. Odstavíme a pridáme čajovú lyžičku morskej soli a miešame, kým sa soľ nerozpustí. Horúcu zmes smotany a karamelu nalejeme do misky s čokoládou, pridáme maslo a metličkou vymiešame na hladký krém. Nechceme, aby sa na kréme vytvoril film, preto jeho povrch prekryjeme potravinárskou fóliou a necháme úplne vychladnúť. Po vychladnutí ešte vložíme do chladničky na 2-3 hodiny. Plnka ganaché je hotová.

Studenou plnkou naplníme cukrársky sáčok. Používam rovnakú špičku ako pri makronkach (t.j. 10 mm), alebo niekedy aj žiadnu a iba odstrihnem jednorazový cukrársky sáčok. Rozložíme si makronky a pomocou cukrárskeho sáčku vytláčame plnku na každú druhú makronku. Priklopíme makronkou bez plnky. 

Makronky odložíme do vzduchotesnej nádoby na noc do chladničky (aby nenavlhli). Najlepšie sú na druhý deň, keď sa vzájomne prepoja chute škrupinky a plnky. Pred podávaním ich aspoň na 30 minút nechajte postáť pri izbovej teplote, je však veľmi ťažké iba tak čakať a pozerať na ne :)

1 comment:

  1. Ďakujem za recept aj presný opis postupu, nečakala som že sa mi makronky podaria na prvý krát, ale opak je pravdou. Sú krásne a ten karamelový krém je fenomenálny! Ďakujem! ;-)

    ReplyDelete