24 October 2014

MAKRONKY BANÁN V ČOKOLÁDE

Tieto malé krásky sa - pre mňa osobne trocha nečakane - stali novým obľúbencom. Aj zarytí milovníci slaného karamelu, citrónu, vanilky, jahody-maliny im úplne prepadli. Prekvapilo ma to preto, lebo už som túto kombináciu raz skúšala a reakcie boli veľmi vlažné. Skúsila som to však znova a vyšlo to oveľa lepšie ako som sa odvážila čo i len dúfať. Viacerí ste si aj na facebooku pýtali recept, tak som sa teda rozhodla o neho podeliť.

Potrebujeme:
Na makronky:
150 g mandľovej múky
150 g práškového cukru
55 g bielkov
150 g krupicového cukru
35 g vody
trocha žltej gélovej farby
kakao na poprášenie

Na plnku 
(banán v čokoláde):
85 g banánov (menší banán)
70 g šľahačkovej smotany (33%)
150 g kvalitnej mliečnej čokolády
10 g masla

A ako na to:
Postupujeme podľa základného receptu na makronky. Trocha žltej farby primiešame do mandľovej pasty a keď už sú makronky na plechu, pred pečením ich poprášime kakaom. Zvyšok postupu je nemenný.

Poďme na banán v čokoláde. Banán nakrájame na kolieska a spolu so smotanou dáme do sekáčika (ako keď robíte banánový koktejl :)). Rozmixujeme na hladký hustý krém. Čokoládu si dáme do misky, prilejeme banánovo smotanový krém, pridáme maslo a všetko nad parou vymiešame na hladký krém. Povrch hotového krému prekryjeme potravinárskou fóliou a necháme vychladnúť. Vložíme do chladničky na 2-3 hodiny a plnka banán v čokoláde je hotová. Plnku naberieme do cukrárskeho sáčku, do ktorého sme si nasadili hladkú špičku (ja používam 10mm). Makronky si rozložíme na rovný povrch, vytláčame plnku na každú druhú makronku a makronkou bez plnky ju priklopíme. Plnka je dosť elastická (banán spôsobuje, že sa dosť ťahá), takže treba postupovať opatrne, inak bude plnka všade :)

Makronky odložíme do vzduchotesnej nádoby na noc, alebo aspoň na pár hodín do chladničky, nech sa chute prepoja. Pred podávaním ich aspoň na 30 minút nechajte postáť pri izbovej teplote a potom hor sa na ne!

No comments:

Post a Comment