27 July 2014

BÁBOVKOVÁ TORTA S MASCARPONE A BIELOU ČOKOLÁDOU

Akosi som nestihla osláviť svoje narodeniny v termíne, kedy sa konali, tak som oslavu presunula na pekný piatkový letný večer. V lete je podľa mňa trocha ťažšie zavďačiť sa hosťom tortou, je teplo a ťažké maslové krémy a hutné sladké korpusy ľudia veľmi nevyhľadávajú. Na narodeninovú oslavu ale tortu treba (áno, som strašne konzervatívna!), no zároveň nesmie posobiť dojmom "keď toto zjem, budem mať sladko až za ušami, ale musím si dať, lebo sa to patrí". Tak som sa rozhodla pre tento experiment. Citrónový koláč od Mary Berry upečený v bábovkovej forme s krémom z mascarpone, bielej čokolády skombinovaný s osviežujúcimi červenými ríbezľami.

Recept na citrónový koláč od Mary Berry (Lemon Drizzle Cake) nájdete tu. Robila som o štvrtinu väčšiu dávku ako je v recepte, aby sa ušlo všetkým :). Bábovkovú formu som povytierala maslom a vysypala múkou, aby sa pekne vyklopila. Väčšia dávka ovplyvnila aj čas pečenia, piekla som ho až 80 minút. Pred vyklopením som bábovku zrezala, aby bola zospodu rovná a dala sa pekne prekrojiť na rovnomerné časti. Po vychladnutí som bábovku pozdĺžne prekrojila na štyri rovnomerné kruhy. A poďme na krém.

Potrebujeme:
250 g mascarpone
30 g práškového cukru
4 pol.lyžice kyslej smotany
125 g kvalitnej bielej čokolády


..a ešte:
malinový džem
červené ríbezle
práškový cukor na posypanie

A ako na to:
Mascarpone s cukrom a kyslou smotanou vymiešame. Bielu čokoládu rozpustíme nad parou a primiešame do mascarpone, metličou vymiešame na hladký krém. Hotovo!
Každý kruh cesta natrieme tenkou vrstvou malinového džemu (alebo použite akýkoľvek červený džem). Na prvý kruh dáme asi 1cm vrstvu krému a husto posypeme ríbezľami. Opatrne priklopíme druhým kruhom. Postupujeme rovnako až po posledný kruh. Hotovú bábovku/tortu dáme do chladničky aspoň na 3-4 hodiny (ideálne cez noc, nech sa chute prepoja). Pred podávaním posypeme práškovým cukrom, aby bábovka/torta pôsobila zasnežene. Pocukrovanú som ju už bohužiaľ nestihla odfotiť a neušiel sa mi z nej ani jeden jediný kúsok :)  


No comments:

Post a Comment